Czy firma potrzebuje identyfikacji wizualnej?

Projektowanie identyfikacji wizualnej dla marki

Na naszym rynku znajduje się blisko 1900 mikroprzedsiębiorstw. Za mikroprzedsiębiorstwo uznaje firmę, która zatrudnia od 1 do 9 osób. Każda z tych firm to osobny byt na rynku, który może być jedynym w swoim rodzaju unikatem. Może też zdarzyć się tak, że na lokalnym rynku znajduje się kilka firm o tym samym profilu, a to oznacza silne konkurowanie między sobą.

Załóżmy, że wszystkie te firmy „wyglądają” tak samo. Biuro lub miejsce wykonywania usług nie wyróżnia się w żaden sposób, żadna z tych firm nie posiada konkretnego logu, nie posiada konkretnych barw, które ją reprezentują, nie prowadzi swojej strony internetowej. Jak w takim razie jedna z tych firm może odróżnić się od konkurencji, czy to w ogóle jest możliwe? Oczywiście. Pierwszym krokiem jest skoncentrowanie się na tym, aby odróżnić nieco swoją ofertę od konkurencji, warto pomyśleć nad zmianami, które celować będą w jakąś niszę. Warto postarać się o ściągnięcie klientów od konkurencji do siebie. Jeśli zastosujemy specjalne techniki, możemy liczyć na to, że to właśnie nasza firma odniesie większy sukces od reszty. Jak to zrobić?

Przygotuj elementy identyfikacji wizualnej

Nawet najmniejsza firma, posiadająca niewielu klientów, którzy w dodatku nie są zbyt lojalni i często zmieniają miejsce świadczenie usług lub zakupów, może przygotować swoją identyfikację wizualną. Aby zrobić to profesjonalnie, dobrze jest wynająć firmę, które taką identyfikację dla nas przygotuje. Sprawdźmy jakie elementy zostaną przygotowane dla podstawowej identyfikacji wizualnej.

Logo – to znak, który sprawia, że zyskujemy rozpoznawalność. Znak zaczyna kojarzyć się tylko z naszą firmą, z naszą marką. Logotyp musi być zatem unikalny i musi komunikować to czym się zajmujemy. Powinien przy tym być atrakcyjny, łatwy do stworzenia w wyobraźni czy na papierze przez osobę, która myśli o marce. Logotyp musi być ciekawy i przyciągający, aby zachęcił potencjalnego klienta do wejścia do biura, do sklepu, do warsztatu czy do fryzjera. Nawet w tak prostym elemencie jak logotyp, możemy pokazać swój profesjonalizm.

Planuj identyfikację wizualną

Kolory – każda przygotowywana identyfikacja wizualna dla firmy musi zawierać w sobie obrane barwy. Kolory stosować będziemy w logo, w ulotkach, w reklamach, w elementach dekoracji sklepu, biura, w ciuchach firmowych, na samochodach firmowych. Zastosowanie kolorów w identyfikacji wizualnej to jeden z podstawowych elementów wpływających na rozpoznawalność firmy.

Typografia – mowa jest tutaj o krojach pisma, które będzie stosować. Typografia może być unikalna, to jest stworzona wyłącznie dla jednej marki lub może być zakupiona z gotowej bazy. Ważne jednak aby była ciekawa i charakterystyczna, a przy tym czytelna. Ułatwi to przeniesienie jej na małe elementy, takie jak gadżety.

Ubrania, samochody firmowe, wygląd siedziby firmy – te elementy również zaliczają się do identyfikacji wizualnej. Warto pamiętać, aby na każdym z nich pojawiły się inne charakterystyczne elementy identyfikacji wizualnej dla firmy takie jak logo, kolory, hasła, czcionki i tak dalej.

Reklamy, materiały reklamowe, materiały prezentujące markę – dzięki nim możemy zachęcić do skorzystania z oferty firmy. Muszą być zatem przygotowane należycie i muszą zawierać najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej. To dzięki temu potencjalni klienci lepiej zapamiętają swoją markę, zaś dotychczasowi klienci będą jeszcze bardziej lojalni. Mówi to także o profesjonalizmie.

Powyżej zaprezentowaliśmy najważniejsze składniki identyfikacji wizualnej dla firmy. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej – piszcie – odpowiemy na pytania.