Lead sprzedażowy – czym jest i jak go uzyskać?

Kluczem funkcjonowania każdej firmy, niezależnie czy świadczy ona usługi czy oferuje konkretne produkty, są klienci. Ich zdobycie jest najważniejszym elementem, dzięki któremu napędzane są przychody. Aby móc osiągnąć sukces najważniejsze jest zatem poznanie klientów i zdobycie ich zainteresowania, dzięki któremu wizerunek firmy będzie efektywnie budowany.

Czym jest lead sprzedażowy?

Lead sprzedażowy tworzą zarówno pojedynczy konsumenci oraz firmy, które są potencjalnie zainteresowane skorzystaniem z oferowanych usług lub zakupem produktów. W branży marketingu internetowego leadem sprzedażowym staje się każda osoba, która pozostawiła dane kontaktowe na stornie internetowej. Leady sprzedażowe są uzyskiwane również od klientów lub przedsiębiorstw, które kierują zapytania odnośnie oferty. Istnieje szereg metod umożliwiających pozyskanie klientów lub mających na celu zainteresowanie społeczeństwa.

 

Lead sprzedażowy a mailing

Bardzo wiele firm wykorzystuje bazę maili do pozyskiwania leadu sprzedażowego. Nic dziwnego, jest to tania forma promocji, która często przynosi efekty. Pozyskiwanie adresów mailowych bardzo często jest nieodłącznym elementem działających stron internetowych konkretnych przedsiębiorstwa – tak budowana jest baza kontaktów. Warto jednak pamiętać, że wiele osób nie odczytuje wszystkich wiadomości przychodzących na pocztę mailową. Bardzo często maile trafiają od razu do spamu, przez co w ogóle nie zwracają uwagi klienta. Ponadto w jednej wiadomości mailowej bardzo trudno jest zamieścić wszystkie informacje na temat danego produktu lub usługi aby były atrakcyjne dla odbiorcy. Poprzez maile możliwe jest wypromowanie firmy, jednak nie jest to równoznaczne efektywnym z pozyskaniem leadu sprzedażowego.

Marketing w wyszukiwarkach

W ciągu ostatnich lat rosnącą popularnością cieszy się SEM, czyli Search Engine Marketing, marketing w wyszukiwarkach. Jest to zestaw działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie najlepszej pozycji serwisu danego przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania. Ponadto wykorzystuje się również optymalizację stron WWW czy kampanie linków sponsorowanych. Działania te cechują się wysoką skutecznością – większość z nas będąc zainteresowanym danym produktem lub usługą w pierwszej kolejności sprawdza na ten temat informacje właśnie w internecie. Dlatego wykorzystanie  tego rodzaju promocji bardzo często przynosi zadowalające efekty, jednak przeważnie są one przesunięte w czasie. Pragnąc szybko pozyskać lead sprzedażowy lepiej zdecydować się na inne metody, które dadzą odczuwalne rezultaty już w krótkim czasie. Jeśli jednak przedsiębiorstwo uzbroi się w cierpliwość SEM będzie dobrym sposobem na zyskanie leadu sprzedażowego.

Call center pozyskujący lead sprzedażowy

Call center posiadający bazę danych jest skutecznym sposobem na pozyskanie klientów. Bezpośredni kontakt umożliwia lepsze nawiązanie relacji z potencjalnym klientem. Ponadto może on zapytać o dowolne, interesujące go pytania i uzyskać natychmiastową odpowiedź bez konieczności marnowania czasu. Call center jest wykorzystywany zarówno przez większe jak i mniejsze przedsiębiorstwa zajmujące się zarówno sprzedażą produktów jak i oferowaniem usług. Co więcej call center nie tylko umożliwia pozyskanie leadu sprzedażowego. Dzięki niemu wizerunek marki jest aktywnie budowany – coraz więcej osób wie o ofercie przedsiębiorstwa. Call center nie powinien być jednak kojarzony z natrętnymi telefonami. Jest to element, który ma ułatwić klientom możliwość zapoznania się z ofertą i podejmowania świadomego wyboru podczas zakupu. Krótka rozmowa z potencjalnym zainteresowanym może przynieść wielokrotne więcej korzyści niż w przypadku mailingu, reklam czy innych sposobów promocji. Ponadto sam fakt wykorzystania przez dane przedsiębiorstwo call center świadczy o ich profesjonalnym podejściu do marketingu.