Opakowania kartonowe – niezbędne wyposażenie sklepów internetowych

Wszechstronność opakowań kartonowych sprawia, że jesteśmy nimi otoczeni praktycznie zewsząd. Tekturowe opakowania z żywnością, kremami, sprzętami użytku domowego i wieloma innymi produktami występują praktycznie na każdej półce, w każdym sklepie. Nic więc dziwnego, że równie chętnie sięga po nie również branża e-commerce. Jakie zastosowania mogą mieć opakowania kartonowe w sklepach internetowych? Jak ważna jest ich jakość?

Rodzaje opakowań tekturowych w sklepach internetowych

Opakowania klapowe

Ten typ opakowania jest wyjątkowo łatwy do złożenia i zamyka się go na tzw. klapę, która może być dodatkowo zabezpieczona papierową taśmą. Zaletą tego typu opakowań jest to, że zajmują one niewiele miejsca podczas przechowywania i mogą one być wyposażone w jedną klapę górną, klapy boczne lub oba rodzaje klap. Kartony klapowe mogą być często wyposażone w dodatkowe uchwyty, co przydaje się szczególnie w przypadku paczek o większych rozmiarach. 

Opakowania fasonowe

Dużą zaletą tego typu opakowań jest choćby brak konieczności stosowania dodatkowych zabezpieczeń w postaci taśmy. Są to opakowania stworzone za pomocą wykrojnika i są łatwe do złożenia, dzięki zazębiającym się elementom, co nie wymaga użycia kleju. Często można się z nimi spotkać przy zakupie smartfona lub jedzenia na wynos. 

Najpopularniejsze zastosowania opakowań kartonowych w e-commerce

Współcześnie postawione w ten sposób pytanie wcale nie jest pozbawione sensu, dlatego że dzisiaj pudła na przesyłki nie służą już jedynie dostarczeniu przesyłki od punktu A do punktu B. Wręcz przeciwnie, dziś mają o wiele więcej zastosowań, o jakich wspominamy pokrótce poniżej. 

Dekoracja

Otrzymana przesyłka może być dostarczona w estetycznym pudełku, które potem może być z powodzeniem wykorzystane jako dekoracja w pomieszczeniu, łącząc estetyczne z pożytecznym i służąc zachowaniu porządku w czterech ścianach. Atrakcyjne wzory i kolory kartonowych pudeł pozwalają na duże uatrakcyjnienie pomieszczenia.

Skuteczna reklama

Spersonalizowana paczka, zdobiona atrakcyjnymi wizualnie naklejkami, taśmami, zawierająca podziękowania za zakup i inne dodatki pozwala klientowi poczuć się wyróżnionym, a do tego, jeśli paczka jest spakowana w przykuwający uwagę sposób, wówczas szansę na wstawienie z nią zdjęcia w social mediach znacznie rośnie – jest to darmowa, a zarazem bardzo skuteczna reklama, która przyniesie Ci nowych klientów, zanim się obejrzysz. 

Zabezpieczenie

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rodzajów opakowań kartonowych, których zadaniem jest zabezpieczanie najróżniejszych rodzajów dostarczanych produktów. Choć tektura niekoniecznie musi kojarzyć się z solidnym materiałem, to dobry producent artykułów papierniczych jest w stanie skutecznie zadbać o to, by te skojarzenia uległy szybkiej zmianie. Oprócz zewnętrznego opakowania kartonowego coraz większą popularność zdobywają sobie wykonane z papieru wypełniacze, takie jak wełna drzewna, papierowe poduszki lub drewniany granulat. 

Ekologia

Obecnie wiele firm rezygnuje dziś z plastikowych elementów pakowania przesyłek na rzecz tych wykonanych z papieru. Tektura jest surowcem wyjątkowo przyjaznym środowisku – jest wytrzymała, można ją z powodzeniem wykorzystać wielokrotnie, a ponadto mnogość jej zastosowań jest tak duża, że może ona pozostawać w obiegu całkiem długo. A nawet, gdy nie będzie się już nadawała do dalszego obiegu, ulegnie całkiem szybkiej biodegradacji, nie szkodząc naturze. 

Transport

Na rynku istnieje możliwość wyboru ogromnej ilości rozmiarów kartonowych opakowań, dzięki czemu można z ich pomocą zabezpieczyć nie tylko niewielkie przesyłki, lecz też transport wielkogabarytowych przedmiotów, takich jak telewizory, kuchenki, pralki, lodówki czy też meble. 

karton

Jak ważna jest jakość opakowań kartonowych?

Dostarczenie produktu jest tak naprawdę procesem, nad którym jako sprzedawca nie masz kontroli w całości. Udział w nim weźmie szereg innych, niezależnych od Ciebie osób, których obchodzenie się z paczką może pozostawiać wiele do życzenia. Tymczasem, jeśli klient odbierze uszkodzoną paczkę, reklamację skieruje do Ciebie. Dlatego też tak ważne jest zdecydowanie się na solidne opakowanie od zaufanego producenta opakowań papierniczych.