Produkty służące do pakowania przesyłek

Czasy, kiedy pakowało się zamówione produkty do zwykłych, nudnych kartonów, powoli odchodzą w zapomnienie. Coraz częściej znaczenie ma ich wygląd, rodzaj wypełnienia i jak największa wygoda podczas otwierania. Jakie produkty są dziś wykorzystywane w procesie pakowania przesyłek? Na jakiej podstawie dokonać ich wyboru? 

Najpopularniejsze materiały stosowane w pakowaniu zamówień

Najczęściej przy odbiorze paczki zamówienie znajduje się w szarym kartonie, dodatkowo oklejonym taśmą lub owiniętym folią dla dodatkowego zabezpieczenia przed przypadkowym otwarciem przesyłki, lub zniszczeniem zawartości. Aby mieć całkowitą pewność, że zamówiony przedmiot nie ulegnie uszkodzeniu, stosowane są wypełnienia w postaci plastikowych poduszeczek, folii bąbelkowej lub tzw, chipsów ze styropianu. Jednak jako że są to nieekologiczne rodzaje wypełnienia, coraz częściej zastępują je np. drewniane wiórki, stosowane często również w ozdobnym pakowaniu podarunków lub barwiony granulat, jaki można w łatwy sposób poddać recyklingowi. 

Ozdobne pakowanie przesyłek – czy to ma przyszłość?

Mimo przykładania jeszcze dosyć małej wagi do wyglądu przesyłek na terenie kraju, podejście to zaczyna się powoli zmieniać. Kreatywna forma zapakowania przesyłki pomaga zapaść odbiorcy w pamięć, a co więcej, daje to duże szanse na zapewnienie firmie darmowej reklamy – całkiem duża grupa odbiorców jest skłonna wrzucić do social mediów zdjęcia swojej przesyłki, jeśli tylko była zapakowana estetycznie i z pomysłem. 

Aby paczka była zapakowana kreatywnie, wcale nie jest konieczny duży nakład finansowy i wyszukiwanie niezliczonej ilości dodatkowych materiałów – czasem wystarczy prosta wstążka, sznurek lub taśma papierowa do pakowania, na której można nadrukować przykuwający uwagę napis lub logo firmy.

Na co zwracać uwagę przy doborze materiałów do pakowania przesyłek?

Proekologiczna postawa

Na najwyższe noty zasługują opakowania o wysokiej wytrzymałości, łatwe w recyklingu i możliwe do wielokrotnego użytku. Wszystkie te kryteria spełniają estetycznie wykonane pudełka kartonowe, wyprodukowane z co najmniej 5-warstwowej tektury. Zadbaj też o eko wypełnienie. Kreatywnym pomysłem jest powiązanie wypełnienia z rodzajem branży, jeśli zatem zajmujesz się przesyłką wyrobów ekologicznych, spróbuj wykorzystać np. wełnę drzewną, czy nawet kwiaty lub korę drzewną. 

Budowanie wizerunku marki

karton do pakowaniaSpersonalizowana karteczka z podziękowaniem za zakup, ozdobne naklejki, kolorowe wstążki lub taśma papierowa z atrakcyjnie wytłoczonym logo to tylko przykłady tego, w jaki sposób możesz zachęcić odbiorców do zakupu swoich produktów po raz kolejny. Innym, dosyć często wykorzystywanym pomysłem jest dodawanie małych gratisów, takich jak naklejki, długopisy, lub próbki kosmetyków. Coraz większą popularność zdobywa sobie także dorzucanie karteczek z zabawnymi, zapadającymi w pamięć hasłami, które klienci mogą kolekcjonować i dzielić się nimi w social mediach. 

Ekonomiczne i wygodne opakowanie

Czasem zdarza się, że klienci skarżą się na toporny sposób opakowania przesyłki, co przekłada się nierzadko na spadek zainteresowania zakupem w danej firmie. Aby temu zapobiec, warto wdrożyć rozwiązania, dzięki którym przesyłka będzie w pełni bezpieczna, a do tego łatwa w rozpakowaniu. Jednym z rozwiązań są samoprzylepne zamknięcia lub łatwa w użyciu taśma papierowa do pakowania. Jej zaletą jest estetyczne opakowanie produktu i zabezpieczenie jej przez cały proces przesyłki, a także łatwość w usuwaniu. 

Ważne jest też to, aby wielkość opakowania była adekwatna do wielkości przesyłki – kardynalnym błędem niektórych firm jest pakowanie niewielkich rzeczy do ogromnych pudeł przeznaczonych na sprzęt większych rozmiarów.

Dlaczego sposób pakowania paczek ma tak duże znaczenie?

Wkraczamy w czasy, w których estetyka ma dużo większe znaczenie niż dawniej. Co prawda, nadal istnieje grupa odbiorców, dla których wygląd opakowania nie ma znaczenia, lecz najprawdopodobniej jest to mniejszość. Ciekawe hasła, próbki produktów, kupony rabatowe, rodzaj wypełniacza, a nawet propozycje ponownego wykorzystania opakowania – wszystkie te rozwiązania są mile widziane, jeśli zależy Ci na przyciągnięciu kolejnych odbiorców.