Wybór hotelu – na to zwróć uwagę

Ustalenie czego oczekujemy od hotelu, oraz tego jakie informacje musimy sprawdzić, by to uzyskać, to niełatwe zadanie. Czasem drobne elementy, które wzięliśmy za pewnik, lub zignorowaliśmy, mogą wywołać wiele stresu, frustracji i rozczarowania. Niezależnie od tego czy szukamy hotelu na wakacje, czy na wyjazd służbowy, to na pewno wolimy tego uniknąć.

Kluczowe kwestie do sprawdzenia

Istnieją cztery udogodnienia, które mają kluczowy wpływ na to, czy będziemy zadowoleni z hotelu. Możemy powiedzieć, że jest to pięta achillesowa wśród usług hotelowych i zawsze powinniśmy je sprawdzić. Najczęściej skargi na stronach typu TripAdvisor dotyczą właśnie tych 4 kwestii. To klimatyzacja, parking, Wi-Fi i śniadanie.

Przede wszystkim powinniśmy sprawdzić, czy te elementy nie wiążą się z dodatkowymi opłatami. Strony internetowe hoteli często zawierają wypisane udogodnienia takie jak parking czy śniadanie bez ceny obok, ale to nie znaczy, że te usługi będą za darmo. Nie ma nic gorszego niż przyjechać do hotelu, zapytać o hasło do Wi-Fi i odkryć, że wiąże się z nim dodatkowa opłata, a to wciąż dość powszechna praktyka. Najlepiej dokładnie wczytać się w stronę internetową i sprawdzić recenzje, a jeżeli to wciąż nie rozwieje naszych wątpliwości to zadzwonić do hotelu i dopytać.

Często zdarza się również, że np. śniadanie jest w cenie, ale zależy to od opcji lub rodzaju pokoju. Upewnijmy się więc co dokładnie obejmuje pakiet, którym się interesujemy. Zdarza się również, że na stronie znajdziemy informacje o klimatyzacji w hotelu. Na miejscu natomiast okazuje się, że owszem jest ona darmowa, ale znajduje się tylko w lobby lub niektórych pokojach. Uniknijmy rozczarowania i dokładnie zweryfikujmy na co się decydujemy wykupując dany pokój w konkretnym pakiecie.

Upewnij się, że wiesz co kupujesz

Często zdarza się, że zdjęcia pokojów hotelowych znacząco odbiegają od rzeczywistości. Nie chcemy dotrzeć do hotelu i znaleźć tam brudnej pościeli, śmierdzącej wykładziny i odpychającej łazienki. Skąd więc mieć pewność, że zdjęcia ze strony mówią prawdę?

Przed dokonaniem rezerwacji w hotelu najlepiej sprawdzić kiedy obiekt powstał i kiedy były prowadzone ostatnie prace remontowe. Jeżeli w aktualnościach zauważymy informacje o tym, że właśnie otworzono nowe skrzydło z pokojami, salę konferencyjną, bankietową czy SPA, to bardzo dobry znak. Zazwyczaj hotele, które inwestują w rozwój są nowoczesne i czyste. Możemy założyć, że obiekty remontowane lub odświeżane w ciągu ostatnich czterech lat zazwyczaj są przyzwoite i mają piękny wystrój. Jeżeli ostatnie inwestycje zostały wykonane od czterech do sześciu lat temu rzeczy mogą wyglądać na przestarzałe i nasze zadowolenie może być mniejsze.

Wybierz hotel z odpowiednią ilością gwiazdek

O standardzie hotelu bardzo dokładnie mogą powiedzieć nam gwiazdki. W zależności od ich ilości dany obiekt zapewnia inny standard. Reguluje to dokładnie rozporządzenie ministra Sportu i Turystyki z 2011 roku i sprawuje nad tym kontrolę marszałek danego województwa.

Wysokiego standardu możemy się spodziewać po obiekcie trzygwiazdkowym. Pokoje dwuosobowe w nim mają minimum 14 metrów kwadratowych. W standardzie w każdym pokoju znajdziemy telewizor, radio, telefon, hotelowe materiały piśmiennicze, zestaw do czyszczenia odzieży i obuwia, wodę butelkowaną w ilości odpowiadającej liczbie osób w pokoju oraz ręczniki. Zazwyczaj ceny w takich obiektach są przystające do standardu, a jeżeli będziemy chcieli możemy wykupić pokój na takim poziomie jak i w 5 gwiazdkowym hotelu. Godnym polecenia hotelem w Krakowie jest Hotel Estera.