Digital signage a turystyka

digital signage

Digital signage wprowadziło w marketingu nowy sposób odbioru informacji przez klienta. Teraz treści reklamowe są tak projektowane, aby zyskać jak największe zaangażowanie widzów. Od sprzedaży po opiekę zdrowotną – dziś w wielu branżach zaczyna się czerpać korzyści płynące ze stosowania digital signage. Warto pomyśleć o tym rozwiązaniu w kontekście turystyki.

Marketingowy wymiar podróży

Wraz z rosnącą cyfryzacją społeczeństwa, coraz częściej zaczyna się wykorzystywać wysoko rozwinięte technologie w organizacji turystyki. Digital signage pozwala turystom na stworzenie więzi z podawanymi informacjami reklamowymi oraz czyni treści bardziej zrozumiałymi. Oto pięć przykładów, gdy za pośrednictwem digital signage zyskuje zarówno klient, jak i przedsiębiorca.

digital signage marketing

1. Znalezienie drogi
Digital signage pomaga turystom w poruszaniu się po danym obszarze oraz w łatwym docieraniu do atrakcji turystycznych. Interaktywne treści zawarte na ekranie są dla turystów bardzo przydatne. Z tego względu klient mimowolnie przyswoi także inne informacje, które chcemy mu przekazać.

2. Udostępnianie Wi-Fi
Udostępnianie Wi-Fi sprawia, że urządzenie w sieci digital signage staje się bardzo przydatne dla turystów. Podróżni, którzy chcieliby skorzystać z możliwości bezprzewodowego internetu, najpierw muszą połączyć się z urządzeniem digital signage. Po takim połączeniu urządzenie może wysyłać na telefon klienta aktywne powiadomienia.

3. Udostępnianie informacji
Digital signage pozwala odwiedzającym na udostępnianie na portalach społecznościowych informacji o swoim miejscu przebywania oraz umożliwia aktualizowanie tej informacji w czasie rzeczywistym. To interaktywne, samoobsługowe rozwiązanie zapewnia podróżnym dostęp do wiadomości lokalnych, informacji o pogodzie oraz nadchodzących wydarzeniach.

4. Promowanie lokalnych firm
Digital signage oferuje platformę reklamową dla lokalnych firm. Po włączeniu danej firmy do sieci, urządzenie zachęca turystów do zwiedzania tych okolic, w których znajdują się partnerskie sklepy i restauracje. Interaktywny e-przewodnik zachęca do skorzystania z usług tych firm.

5. Zbieranie informacji o użytkownikach
Zbieranie informacji o użytkownikach jest świetnym sposobem, aby zmierzyć skuteczność zamieszczanych treści. Digital signage może być wykorzystywane do gromadzenia danych i stworzenia profilu potencjalnego klienta. Wiedza czerpana z analizy jest później wykorzystana do dostosowania treści do potrzeb użytkowników.

Dlaczego jeszcze warto skorzystać z systemu digital signage w turystyce?

Podróżujący klient jest zawsze nieco zestresowany, ponieważ znajduje się w nowej sytuacji. Z tego względu łatwo podlega wszelkim wpływom. Zwiedzając jakieś miejsce po raz pierwszy, nie będzie wiedział, w jakim miejscu zrobić zakupy czy gdzie dobrze zjeść. Pójdzie tam, gdzie będzie mu najbliżej lub… gdzie podpowie mu Twoje urządzenie, wykorzystujące system digital signage. Jeżeli treść wyświetlana na ekranie zostanie uprzednio dobrze przemyślana, klient może nawet się nie zorientować, że właśnie coś jest mu reklamowane.

-tekst powstał przy współpracy z IMS